Fakta om England

Bygget på: Helsingør Værft A/S, 1964 (#369)
for D.F.D.S.
Kendingsbogstaver: OZJV
Type: Passagerskib
Fremdrivning: Hovedmaskineri: 2 stk B&W 1050-VT2BF, 14000 HK.
Servicefart: 21 knob
Længde over alt: 140,00 m
Bredde: 19,33 m
Dybgang: 5,54 m
Bruttotonnage: 8.221 rt
Nettotonnage: 4.277 rt
TDW: 1.428 t
Rediger
1964:I fart11/6 Esbjerg-Harwich. 1964-1974 Fart hovedsalig Esbjerg - Harwich.
1966:Fungerer som hotelskib 7/12 til 12/12 ved Kvæsthusbroen i København under festlighederne ved DFDS´s 100 år´s jubilæum.
1967:Fire krydstogt 11/11 1967 til 26/3 1968 København - Vest Indien.
1970:I fart 30/9 til 11/11 København - Oslo.
1971:Ombygget 4/1 til 11/2 og 5/3 til 23/3 på Ålborg Værft A/S. Køje kapaciteten udvidet til 566.
1971:I fart 12/2 til 4/3 København-Oslo.
1971:I fart 1/10 1971 til 21/2 1972 og 25/10 1972 til 21/12 1972 København - Oslo.
1972:Skrogfarve ændret til hvid.
1974:Ombygget Køje kapaciteten indskrænket med 68. Ny bil kapacitet 120 personbiler. Efter at være blevet afløst af nybygningen Dana Regina på Esbjerg-Harwich ruten, blev farten ændret til sommersejlads Esbjerg-Torshavn/Newcastle.
1974:Afsejler 9/7 fra Esbjerg på første tur til Torshavn.
1974:Udchartret til Det Bergenske D/S
1974:I fart 9/10 1974 til 21/5 1975 Bergen - Stavanger - Newcastle.
1975:I fart2/11 1975 til 6/5 1976, 8/5 1977 til 21/5 1977, 17/5 1978 til 27/5 1978, 22/4 1979 til 5/5 1979, 4/5 1980 til 25/5 1980 og 14/4 1982 til 9/6 1982 København-Oslo.
1976:I fart 30/11 til 21/12 1976 og 6/3 1977 til 20/3 1977 Esbjerg-Harwich.
1977:Ombygget i Esbjerg. Ekstra dæk installeret. Bil kapaciteten indskrænket med 25.
1977:I fart 26/5 til 26/9 Esbjerg-Torshavn/Newcastle.
1978:Beboelsesskib 23/2 til 10/5 ved Stord Værft, Norge.
1978:Sommerfart Esbjerg - Newcastle/Torshavn.
1979:I fart /9 Esbjerg - Cuxhaven - Harwich.
1980:Sommerfart Esbjerg-Newcastle/Torshavn.
1980:I timecharter /9 Harwich/Immingham - Zeebrügge.
1981:I sommerfart Esbjerg - Newcastle og Newcastle - Oslo.
1982:I sommerfart Esbjerg-Newcastle og Newcastle-Oslo.
1983:Lagt op 23/3 i Esbjerg.
1983:Solgt 16/9 til Gunard S.S. Co. P.l.c., London. Navn uændret.
1983:Overtaget 23/9 af de nye ejere I Frederikshavn.
1983:Afsejler fra Tilbury til Sydatlanten. To års fart mellem Cape Town og Falklansøerne med arbejdere som var i færd med at bygge en ny lufthavn på øen.
1985:Ankommer til Birkenhead fra Sydatlanten, og bliver herefter lagt op.
1986:Solgt til Start Point Investments S.A. (Bilinder Marine Corp. S.A.), Panama. Omdøbt til ?America XIII
1986:Afsejler 23/12 fra Birkenhead og 2/1 1987 paseres Suez kanalen med kurs mod Jeddah.
1987:Lagt op i Piraeus, Grækenland.
1987:Omdøbt til Emma
1988:Omdøbt til Europa.
2001:Solgt /3 til ophugning
2001:Sunket /5 under bugsering i Rødehavet på vej til ophugning i Alang,  Indien. Det har efterfølgende givet anledning til undersøgelser af sejladsen efter Suez. Meget tyder nemlig på, at besætningen på den rusisk ejede slæbebåd måske har haft en finger med i spillet omkring passagerskibets forlis. Forsikringsselskabets undersøgelsesafdeling er nu i gang med at efterprøve de mange rygter, der er sejlet i kølvandet på forliset.